privacy statement

Inleiding

Deep Consultancy biedt verschillende diensten aan. Voor het goed functioneren van deze diensten is het in sommige gevallen nodig om persoonsgegevens van u te verzamelen en (tijdelijk) op te slaan.

Deep Consultancy hecht groot belang aan de bescherming van uw privacy en de veiligheid van uw persoonsgegevens. Wij zullen uw persoonsgegevens uitsluitend verwerken in overeenstemming met de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en overige toepasselijke wet- en regelgeving. Er worden geen persoonsgegevens met derden gedeeld, tenzij dit nodig is voor onze dienstverlening, er een wettelijke plicht op Deep Consultancy rust of wanneer u daar uitdrukkelijk toestemming voor geeft.

Deep Consultancy is, net als andere bedrijven, organisaties en (overheid)instellingen wettelijk verplicht om een aantal verwerkingen van persoonsgegevens te melden aan de Autoriteit Persoonsgegevens. Via het openbare register van de Autoriteit Persoonsgegevens kunt u deze meldingen inzien.

Voor wie geldt dit privacy statement?

Dit privacy statement geldt voor bezoekers van de Deep Consultancy website: www.perdiep.nl, www.perdiep.com en alle – via deze website opvraagbare – webpagina’s en apps van Deep Consultancy.

Deep Consultancy is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens via deze websites en via de apps van Deep Consultancy.

Verwerking van persoonsgegevens

Uw persoonsgegevens worden alleen verzameld en gebruikt als dit wettelijk is toegestaan en de gegevens worden in dat geval op passende technische en organisatorische wijze beveiligd.
Uw persoonsgegevens worden vertrouwelijk behandeld en zullen alleen worden verwerkt voor het doel waarvoor de gegevens zijn verzameld. Deze persoonsgegevens worden zonder uw uitdrukkelijke toestemming niet aan derden verstrekt, tenzij één van de volgende situaties zich voordoet;

1. Noodzakelijk voor onze dienstverlening:

Het delen van de persoonsgegevens is in sommige gevallen nodig voor onze dienstverlening, bijvoorbeeld wanneer een leverancier bepaalde taken namens Deep Consultancy uitvoert. In deze gevallen schakelen wij alleen betrouwbare geselecteerde partijen in om in opdracht van Deep Consultancy persoonsgegevens te verwerken. Wij maken goede afspraken met deze partijen, onder andere over de beveiliging en geheimhouding van de persoonsgegevens.

2. Wettelijke plicht of rechterlijke uitspraak:

Het delen van de persoonsgegevens met andere partijen is soms verplicht op basis van de wet of een rechterlijke uitspraak, bijvoorbeeld bij de opsporing van strafbare feiten.

3. Toestemming:

In sommige gevallen vragen we eerst uw toestemming voordat we uw persoonsgegevens verzamelen en gebruiken.

De persoonsgegevens die wij van u verzamelen en gebruiken, in welke situaties dit gebeurt en waarom wij dit doen leggen wij hieronder uit.

Welke persoonsgegevens gebruikt Deep Consultancy?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot een persoon. Voorbeelden hiervan zijn uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en foto’s en eventueel uw filmpjes.

Contact met Deep Consultancy

Wanneer u klachten en opmerkingen heeft, verwerken wij uw naam, adres, e-mailadres en eventueel telefoonnummer om contact met u op te nemen over uw klacht of opmerking.

Deep Consultancy en sociale media

Deep Consultancy heeft een aantal sociale media-accounts: op Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube, Instagram. U kunt reacties of ‘likes’ plaatsen bij berichten op deze sociale media-accounts.

Deep Consultancy verwerkt geen persoonlijke gegevens van u via sociale media. Deep Consultancy verwerkt wel algemene informatie zoals het aantal reacties of ‘likes’ bij een bericht om het bereik van Deep Consultancy te analyseren en het aanbod te verbeteren om beter aan te sluiten bij het publiek.

Klikgedrag en Cookies

Klikgedrag zijn gegevens over uw bezoek aan de Deep Consultancy website(s) via cookies. Cookies zijn kleine bestandjes die uw voorkeuren tijdens het surfen op onze website onthouden en worden opgeslagen op uw eigen computer. Zo kan uw browser opnieuw herkend worden.

Naast door u zelf verstrekte gegevens worden ook gegevens verzameld met betrekking tot het bezoek van onze website. Alle gegevens worden enerzijds gebruikt voor anoniem, statistisch onderzoek en anderzijds om de website zoveel mogelijk op de voorkeuren van onze bezoekers af te stemmen. Dit laatste gebeurt onder meer door het gebruik van cookies. Dit wordt gedaan om uw instellingen te behouden zodat het gebruik van onze site wordt vergemakkelijkt. Deze gegevens worden niet gebruikt om bezoekers persoonlijk te identificeren. U kunt zelf bepalen of u cookies wilt accepteren, dit kunt u ook in uw browserinstellingen aangeven. Het weigeren van cookies kan echter tot gevolg hebben dat sommige onderdelen van onze site niet (goed) werken.

Welke cookies worden gebruikt op de site van Deep Consultancy:

a) Cookies voor websitestatistieken

Wij maken bij Deep Consultancy gebruik van een systeem om te analyseren welke pagina’s het best worden bezocht, via welke browser mensen surfen (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari, etc.), of je een groot scherm hebt, etc. Op basis daarvan kunnen we de sites verbeteren. Voor deze cookie moeten we toestemming vragen. Deze gegevens gebruiken we niet om te weten wie je bent, maar alleen om het bezoek aan onze site te analyseren.

b) Cookies van externe partijen

Op verschillende manieren maken we gebruik van Facebook, YouTube, Twitter en andere sociale media. We vinden het praktisch en handig om de tweets en video’s met een reactiemogelijkheid op onze site te plaatsen. Op hun beurt analyseren deze externe partijen het klikgedrag.
Informatie over Cookies uitzetten per browser vindt u op:
Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=nl&answer=95647
Internet Explorer: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Block-or-allow-cookies
Firefox: http://support.mozilla.org/nl/kb/Cookies%20in-%20en%20uitschakelen
Safari (Engelse tekst): http://support.apple.com/kb/PH5042

Uw rechten

U kunt Deep Consultancy op ieder moment verzoeken om uw eigen persoonsgegevens in te zien, te wijzigen of definitief te verwijderen. Dit verzoek kunt u richten aan Deep Consultancy via het contactformulier.

Links naar andere websites

Op de website treft u soms links aan naar andere websites. Deep Consultancy is niet verantwoordelijk voor het gebruik van uw persoonsgegevens door die organisaties. Lees hiervoor het privacy statement, indien aanwezig, van de website die u bezoekt.

Wijzigingen

Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in het privacy statement. Bekijk daarom regelmatig het privacy statement voor een update van ons privacybeleid.

Vragen

Als u nog vragen hebt over ons privacy statement, neem dan contact op met Deep Consultancy via de contactinformatie op de website.

 

Algemene voorwaarden Deep Consultancy

Deep Consultancy is actief op het World Wide Web sinds 1 september 2018. Alle teksten, afbeeldingen, foto’s, audio en video hebben copyright Deep Consultancy 2017.

Perdiep.nl en Deep Consultancy (onderdeel van R&R VOF)

Email: Contactformulier

Inschrijfnummer Kamer van Koophandel: 69507732

PERDIEP.NL

Onderdeel van R&R VOF
Dordtsestraatweg 592
3075 BN Rotterdam
06 23871782
info@perdiep.nl

 

Hoe schrijf je de beste inleiding voor jouw boek?

Eén van de belangrijkste onderdelen van een boek is de inleiding. Dat geldt vooral bij non-fictieboeken, zoals managementboeken, ondernemersboeken en zelfhulpboeken. De inleiding moet staan als een fundament. De potentiële lezer kijkt naar de cover van jouw boek met de titel, ondertitel en design. Daarna wordt de ‘achterflaptekst’ aan de achterzijde van het boek gelezen. Vervolgens wordt gekeken naar de hoofdstukindeling of inhoudsopgave en daarna komt de inleiding aan de beurt.

De inleiding is dé poort naar de inhoud van het boek

Van het zogenaamde ‘binnenwerk’ van een boek is de inleiding dé poort van de lezer naar de diepere inhoud van jouw boek. Ook al heeft de koper jouw boek inmiddels al gekocht, bij de inleiding haken lezers nog weleens af, omdat de inleiding ze niet verder het boek in trekt. En dat is duizendmaal zonde, want je wilt dat jouw boek wordt gelezen en niet wordt weggelegd om te onder dikke lagen stof te verdwijnen.

Waarom is een inleiding van een boek zo belangrijk?

Een inleiding trekt de lezer verder jouw boek in. Ik noem de inleiding graag ‘Hoofdstuk 0’ of ‘Chapter Zero’. Als je de lezer hebt geboeid met de inleiding, dan gaat de lezer door naar het eerste échte hoofdstuk. Ook weet de lezer na het lezen van jouw inleiding waar ze aan toe zijn. De lezer moet in de inleiding worden bevestigd dat ze het boek terecht hebben gekocht en dat ze zich niet bekocht voelen, omdat de presentatie van het boek grootser was dan de inhoud.

Niet te vage en niet te veel informatie

Maar, let op! De inleiding moet niet te vaag zijn, inhoudsloos of gebabbel. De inleiding moet echter ook niet te veel informatie bevatten, want anders raakt de lezer overvoerd door informatie en raakt zij of hij al bij voorbaat de kluts kwijt.

Maar wat staat er in de inleiding voor jouw boek die werkt, of het nu voor een gratis E-Book is of voor hét boek der boeken van jouw thema?

Hieronder lees je de vier onderdelen wat in de inleiding moet staan, zodat mensen jouw boek zullen verder lezen:

$

1. De inleiding moet een verhaal bevatten

Dat klinkt als een open deur, maar ook ‘Hoofdstuk 0’ moet een verhaal vertellen. Lezers willen graag een verhaal lezen én uitlezen, dus je moet ze ín een verhaal trekken. De inleiding is de start van het verhaal in jouw boek. Dit kan een anekdote zijn, een avontuur, een gebeurtenis of een ervaring die relevant is voor de inhoud van jouw boek. Relevantie is belangrijk, want het verhaal moet wel ergens op slaan. Maar wat ook van belang is, is dat lezer zich in dit verhaal kan herkennen of identificeren. Zodat de lezer denkt of voelt: ‘Hé, dit verhaal, dit boek is voor mij geschreven’. Jouw lezers willen continu weten wat zij aan jouw boek hebben. De inleiding is daar dé aangewezen plek voor.

$

2. De inleiding bevat het ‘Waarom’ van jouw boek

Waarom moet de lezer jouw boek tussen al die andere mooie schrijfsels lezen? Om vervolgens te vertellen waarom jij dit boek schrijft. Misschien heb jij een missie die je in de inleiding kan zetten of een visie die jij wilt delen waarin jouw ‘Why’ duidelijk wordt. Kortom: de lezer komt er tijdens het lezen van jouw inleiding achter waarom hij of zij dit boek leest én waarom jij dit boek schrijft. Beschrijf wat jouw doel is met dit boek.

$

3. Over jou als schrijver

Waarom moet de lezer jouw verhaal serieus nemen? Ben jij een expert of ben jij een ervaringsdeskundige? Heb jij veel geleerd of heb je veel meegemaakt dat je hier deskundig en geloofwaardig over kunt schrijven? Vertel in de inleiding van jouw boek waarom jij dé persoon bent waar de lezer naar moet ‘luisteren’. Vertel in de inleiding wie je bent, wat je doet en waarom je doet wat je doet. Ook hierbij geldt uiteraard: mits het relevant is voor jouw boek. Vertel wat de lezer dient te weten. Kortom: wat nodig is voor jouw verhaal.

$

4. Wat kan de lezer van jouw boek verwachten

Vertel in grote lijnen wat je ‘aanraakt’ in het boek, dus welke onderwerpen of invalshoeken voorbij komen en hoe de hoofdstukken zijn ingedeeld. Globaal weliswaar en zeker niet in detail. Vergeet niet dat er ook een inhoudsopgave voorin jouw boek staat.

Your content goes here.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus. Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim. Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi. Nam eget dui.

Your content goes here. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim.

Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus. Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim. Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus.

Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi. Nam eget dui.

Meld je aan voor een gratis Schrijverskennismaking met mij! (Zie over Privacy: https://perdiep.nl/privacybeleid/)
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Ik geef toestemming om extra tips te ontvangen. En op de hoogte te blijven van jullie aanbod